Harta ușilor istorice din Chișinău și din Moldova?

Save Chisinau
2 min readOct 30, 2019

--

„Ferestrele și ușile sunt elementele cele mai importante din compoziția unei clădiri. Ele îi conferă identitate și conturează un aspect decorativ specific. Sunt elementele care asigură tranziția dintre interior și exterior, dintre privat și public, dintre închis și deschis.” (RePAD Ghidul, Reabilitare_Patrimoniu Arhitectură Dezvoltare)

Pentru că ușile mi s-au părut un element arhitectural atât de important la clădirile istorice, a apărut un mic proiect de documentare și fotografiere a ușilor istorice.

Pe acesta îl găsiți periodic pe blogul saveChișinău sau pe diez.md.

str. Columna 44

Multe din ele abundă în elemente arhitecturale și asta le face unice. Dincolo de importanța lor istorică, arhitecturală și culturală, am decis să le documentez pentru că în condițiile actuale cel mai probabil că multe din ele vor dispărea.

str. Mihai Eminescu 1

Ulterior aceste fotografii s-au regăsit și pe o hartă online, care încă mai este periodic completată cu puncte.

Gășiți harta AICI. Va apărea și pe google maps mai târziu. Acum adunăm material pentru carte. Stay tuned…

Dar n-aș vrea să ne oprim aici…

Ceva timp în urmă participasem la o emisiune la Radio Moldova. A doua zi un domn din Orhei mi-a trimis câteva poze cu o ușă istorică tare frumoasă meșterită între anii 1935–1945.

M-am gândit că ar fi frumos dacă am colecta fotografii de prin toată țara cu uși istorice iar apoi le-am plasa frumușel pe hartă.

Dacă dispuneți de careva poze, ni le puteți transmite la savechisinau@gmail.com

--

--